LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Telefoni bodo še naprej moteč dejavnik v restavracijah

Najboljši gostinci na svetu obupali v boju z mobiteli
Ključne besede: telefon, restavracija, gostilničarji
Če si upal, da bo uporaba telefonov v restavracijah v bližnji prihodnosti prepovedana, boš razočaran. Ostajajo še naprej v igri in vse kaže, da bodo večni, tako kot rock'n'roll.   Avtor članka Richard Vines je izrazil svoje mnenje: "To je zame slaba novica: sovražim telefone v restavracijah. Najslabša stvar v tem modernem, mobilnem obdobju je to, da ne obstaja polnilec s katerim bi lahko obesil te brezobzirne uporabnike. Nekaj časa sem celo razmišljal, da bi si kupil motilec signala, ker sem bil sit poslušanja nesmiselnih pogovorov tujcev. Izkazalo se je, da so celo nezakoniti (motilci signala, ne pa nesmiselni pogovori, da razjasnim). Čeprav bi se marsikdo strinjal z menoj, vseeno očitno nisem na strani trenutnega trenda."     Čeprav se je priljubljenost mobilnikov začela že v poznih 90-ih, je šele v zadnjih letih postal trend, da ljudje pogosto prekinejo svoj obed zaradi klica. Dandanes ima že vsak svoj telefon s kamero, posledično je objavljanje fotografij na socialnih omrežjih močno poraslo, tako da so tudi gostinci spremenili mnenje.   Bloombergova anketa je pokazala, da nekateri lastniki in kuharji iz 20 najboljših restavracij na svetu od New Yorka do Sydneya, od Londona do Lime, pozdravljajo uporabo telefonov za fotografiranje hrane ter objavljanje ličnih krožnikov na socialnih omrežjih. Spet drugi so glasni, da telefoni dobijo več pozornosti kot hrana oziroma obed. Največ pa se jih strinja z glavnim kuharjem Gastonom Acuriem, iz restavracije Astrid & Gaston v Limi: "Ni nam preveč všeč ideja, da vsi uporabljajo telefone v restavraciji, ali za fotografiranje ali za klicanje, zato radi svetujemo svojim gostom, da omejijo uporabo telefona."   Tukaj so mnenja nekaterih znanih restavracij, ki imajo v lasti vsaj eno Michelinovo zvezdico, glede uporabe telefona.   Alain Ducasse, glavni kuhar iz Dorchesterja v Londonu: "V vrhunskih restavracijah dobiš krožnik, ki je prava paša tudi za oči, ne samo za brbončice, zato razumem, da želijo naši gostje deliti ta čustva preko socialnih omrežij, na primer Instagramu.   Jonny Lake, glavni kuhar v restavraciji Fat Duck iz Londona: "Rekel bi, da 80 % ali več gostov slika svoje jedi. Če jih to osrečuje, zakaj ne."         Jean-Georges Vongerichten, New York, lastnik in kuhar: "Telefoni so del našega vsakdana, zato gremo z njimi tudi v restavracije. Večina ljudi piše sporočila, ki ne motijo nikogar. Samo poglejte vse te lepe slike na Instagramu. Sam bi naredil enako."     Fernando Peire, direktor restavracije Ivy v Londonu: "Včasih je na naših menijih pisalo, da je uporaba mobilnih telefonov prepovedana, sedaj pa smo spremenili politiko in smo bolj tolerantni. Celo slavne ljudi vidim, kako delajo selfije s prijatelji. Če pa se kdo pogovarja po telefonu, mu natakar prinese kartonček, na katerem piše, če se lahko premakne v preddverje."     Drew Nieporent, solastnik restavracije Nobu iz New Yorka: "Nimamo težav s telefoni. Ni pravil, ni skrbi."     Daniel Boulud, lastnik in kuhar: "Cel svet uporablja telefone, toda pametni ljudje vedo kako se stvari streže, saj jih komaj kaj opazite, da so slikali hrano. Če pa se gostje želijo fotografirati s kuharjem, jih povabimo v kuhinjo."     Keith McNally, lastnica restavracije Balthazar (New York in London): "Če se nekdo pogovarja po telefonu več kot 5 minut, ga vljudno prosimo, da dokonča klic zunaj."     Raymond Blanc, lastnik in kuhar: "Telefonski pogovori te postavijo v poslovno okolje, kar pa je lahko stresno tudi za ostale goste. Ne moti pa nas, če gostje fotografirajo hrano."