LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Kakšna je priporočena površina na posameznika v trgovini?

20 kvadratnih metrov površine trgovine ali poslovnega prostora na 1 posamezno stranko
Ključne besede: priporočila, nijz, trgovina, površina, razmik, gibanje, koroanvirus, prostor
Zaradi hitrega širjenja koronavirusa se tudi v Sloveniji sprejemajo številni ukrepi in podajajo priporočila, kako se zaščititi ter kako virus zamejiti na vseh področjih. Zato je Nacionalni inštitut za javno zdravje pripravil nova priporočila ter usmeritve za trgovine in druge poslovne prostore.Nekaj najnovejših priporočil smo zbrali tukaj: • 20 kvadratnih metrov površine trgovine ali poslovnega prostora na 1 posamezno stranko! Takšna priporočena površina sicer ne vključuje pomožnih prostorov kot so skladišča, garaže, sanitarije ali garderobe. Za boljšo predstavo – 20 kvadratnih metrov je velikost povprečne dnevne sobe.• V kolikor je v trgovini več strank naenkrat, se morajo pravilno prerazporediti in izogniti eden drugemu.• Med tistimi strankami, ki stojijo na blagajni in čakajo, da opravijo svoje plačilo, mora biti vsaj dva metra razdalje! V poslovnih prostorih pa bodo morali lastniki določiti največje dovoljeno število strank na blagajni. Seveda je to odvisno predvsem od velikosti in ureditve poslovnega prostora. • Za vse trgovine in poslovne prostore je izredno priporočljivo tudi redno zračenje! Če trgovci zračijo naravno, morajo odpirati okna pa tudi vhodna vrata, da zagotovijo še dodaten vir zraka. Če v trgovskih prostorih nimajo oken in imajo urejen sistem prisilnega prezračevanja, mora ta delovati z najvišjo močjo, še vedno pa morajo imeti odprta tudi vhodna vrata!• Če je trgovina večja kot 100 kvadratnih metrov, se je ostalim strankam seveda lažje izogniti, vseeno pa priporočajo, da okvirna površina na posameznika ni manj kot 15 kvadratnih metrov. • NIJZ predvsem večjim trgovinam predlaga, da nova stranka vstopi šele po tem, ko je prejšnja zapustila blagajno. Za vse tiste, ki čakajo pred poslovnim prostorom pa priporočajo, da potrpežljivo stojijo vsaj dva metra narazen.• ZELO POMEMBNO IN NUJNO! V tem času je redno čiščenje, razkuževanje ter uporaba zaščitnih rokavic. Trgovski in poslovni prostori se morajo čistiti in razkuževati, ko v njem ni strank. Prav tako na NIJZ opozarjajo, da je potrebno razkuževati tudi vse predmete v prostoru, ki pridejo v stik s stranko – trgovske košarice, nakupovalni vozički, naprave za plačevanje (vnos pina) …• Strankam v trgovini ali poslovnih prostorih naj bo zagotovljena tudi uporaba zaščitnih rokavic za enkratno uporabo, ki jo stranka po nakupu ali opravku, zavrže. • Dodatno priporočilo je tudi, da se izdelke na oddelku delikatese pripravi sproti in se jih ne razstavlja v vitrine. Tiste izdelke, ki v trgovini niso predpakirani, je ob prihodu domov priporočljivo dobro oprati.• NIJZ je pripravil tudi nova priporočila za vse tržnice ter kmetije, ki prodajajo svoje živilske izdelke - razdalja med kupcem in prodajalcem naj bo prav tako dva metra, fizičnemu stiku pa se poskusimo izogniti.Na NIJZ pa tudi malo pomirjajo z razlago, da trenutno ni dokazov o tem, da bi se lahko novi koronavirus prenašal preko živali ali živil. Tudi če boste uživali toplotno neobdelana živila, ne boste tvegali s tem okužbe s koronavirusom. Prav tako je tudi že dobro znano,da koronavirusi potrebujejo živega gostitelja za svoje preživetje, v hrani pa ne uspevajo.V vsakem primeru pazimo en na drugega in odgovorno poskrbimo za našo varnost in zdravje! Upoštevajmo navodila strokovnjakov in s tem v največji meri prispevamo k zajezitvi koronavirusa v Sloveniji.


Raba piškotkov | Splošni pogoji uporabe | Pravila komentiranja | Pravila nagradnih iger | Seznam predvajanih del

© 2023 - radio1.si. Vse pravice pridržane.
Spletno mesto uporablja spletne piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, varnosti ter analitiko obiska spletnega mesta. Piškotki so neškodljivi in ne beležijo vaših osebnih podatkov, gesel ali ostalih spornih informacij. Več o piškotkih na radio1.si.
Za še boljšo uporabniško izkušnjo se uporablja zunanji servis, kamor se povezuje vaš brskalnik:
YouTube API (YouTube's Terms of Service, Google Privacy Policy)