LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Popolna zapora železniškega predora Karavanke

Pričenja se celovita prenova železniškega predora Karavanke
Ključne besede: predor Karavanke, železnica, železniški predor, vlak, prenova, dela
Z današnjim dnem se v okviru projekta »Varnostno-tehnična nadgradnja železniškega predora Karavanke« uvaja popolna zapora železniškega predora, ki bo trajala do 10.7.2021, s čimer se pričenja celovita prenova železniškega predora Karavanke. V obstoječem železniškem predoru, ki je dolg 7.976 metrov in je bil v uporabo predan leta 1906, poteka elektrificirana dvotirna železniška proga, ki ne ustreza sodobnim standardom o varnosti v železniških predorih. Zato Avstrija in Slovenija v skupnem projektu predor Karavanke posodabljata v sodoben enotirni železniški predor, ki bo kljub enemu tiru bistveno učinkovitejši. Z izvedbo projekta bodo vzpostavljene evakuacijske poti, komunikacijski sistemi, ustrezni sistemi za zagotovitev požarne varnosti ter učinkovitejšega reševanja v primeru nesreč. V celoti bodo sanirani poškodovani deli konstrukcije predorske cevi, obnovljeni in restavrirani bodo vstopni portali ter urejeno ustrezno odvodnjavanje. S tem bodo izboljšane varnostno-tehnične razmere v predoru ter varnost železniškega prometa in potnikov, omogočena bo višja hitrost prometa (do 120 km/h) in zaradi sodobnih nadzornih in varnostnih sistemov tudi pogostejši intervali vlakov. Z nadgradnjo predora bo zagotovljena ustreznejša železniška povezava s širšim evropskim prostorom. S pripravljalnimi deli je izvajalec začel že v sredini meseca avgusta 2020, zaključek vseh del pa je predviden v mesecu septembru prihodnje leto. Glavna gradbena dela bodo potekala v času popolne zapore železniškega predora med 5. oktobrom 2020 in 10. julijem 2021. Projekt nadgradnje obstoječega železniškega predora Karavanke je financiran s strani obeh držav, Avstrije in Slovenije. Ocenjena vrednost projekta na slovenski strani znaša 78,66 milijona evrov. Predvideno je sofinanciranje z evropskimi sredstvi v okviru Kohezijskih sredstev v višini 47,57 milijona evrov. Za izdelavo investicijske in projektne dokumentacije sta Slovenija in Avstrija že pridobili sredstva iz Instrumenta za povezovanje Evrope v višini 2,97 milijona evrov, od tega je bila Slovenija upravičena do 1,36 milijona evrov. Zaradi popolne zapore železniškega predora Karavanke bo tovorni promet preusmerjen na železniško progo Zidani Most–Šentilj. 


Raba piškotkov | Splošni pogoji uporabe | Pravila komentiranja | Pravila nagradnih iger | Seznam predvajanih del

© 2023 - radio1.si. Vse pravice pridržane.
Spletno mesto uporablja spletne piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, varnosti ter analitiko obiska spletnega mesta. Piškotki so neškodljivi in ne beležijo vaših osebnih podatkov, gesel ali ostalih spornih informacij. Več o piškotkih na radio1.si.
Za še boljšo uporabniško izkušnjo se uporablja zunanji servis, kamor se povezuje vaš brskalnik:
YouTube API (YouTube's Terms of Service, Google Privacy Policy)